
Servicedesk
Tänk dig
Klockan är 20:34 och du jobbar över med den viktiga presentationen som du ska hålla tidigt imorgon bitti. Du ska bara skicka ett par e-postmeddelanden till några kollegor så att de har den senaste informationen inför mötet. Det är nu du upptäcker att du inte har någon Internetanslutning och dina meddelanden ligger kvar i utkorgen.
Vart vänder du dig för att få hjälp vid den här tiden? Eftersom ert företag har supportavtal med ett IT-företag ringer du såklart dit. Bara för att mötas av en telefonsvarare som meddelar att supporten är stängd men öppnar imorgon klockan 08.00.
Om ni istället hade haft ett avtal med PrimeQ skulle en tekniker ha svarat efter tio sekunder (vi har en genomsnittlig svarstid på 14 sekunder). Fyra minuter senare hade teknikern startat om er router och bett dig kontrollera din dina e-postmeddelanden i utkorgen. Som vid den tidpunkten redan skulle ha legat i skickat-mappen.
Ett samtal räcker
Ett samtal ska räcka för att få hjälp med allt som rör IT-relaterade frågor eller frågor gällande fast och mobil telefoni. Oavsett tid på dygnet eller dag på året. Vi finns tillgängliga 24/7/365 – välj själv vilken SLA just ert företag behöver. Läs mer om vår tjänst för Jour & Beredskap
Vi lär oss av våra kunder
Vårt arbete med att tillhanda hålla en kvalificerad personlig servicedesk som kan hantera alla typer av ärenden är nu inne på sitt sjuttonde år. Förra året hanterade vi 6 800 olika ärenden. Några av de saker som vi har lärt oss under denna tid är att vi aldrig blir fullärda. Vi lär oss av våra kunder varje dag, därför är det viktigt för oss att lyssna, och lyssna är en bra egenskap när man ska hjälpa någon som har ett problem som behöver lösas.
Skräddarsytt system för er och oss
En annan viktig aspekt i vårt arbete är att förstå att det är människor vi har att göra med – inte datorer, servrar eller nätverk. Hårdvara och mjukvara är bara verktyg. Verktyg som är bra att ha när de fungerar, men när verktygen inte uppför sig som vi förväntar oss eller helt enkelt inte fungerar alls blir vi frustrerade.
Frustrerade över dåliga verktyg har vi alla varit. Vi var så irriterade över att inte hitta ett verktyg som fungerade precis som vi ville när det kom till att hitta ett ärendesystem (som är en av grundstenarna i vår support-funktion). Då vi inte kunde hitta ett passande system valde vi att utveckla vårt eget system själva. Från grunden.
Det var åtta år sedan och vi har inte ångrat oss en sekund.
Qase ärendehanteringssystem
Vårt ärendehanteringssystem, som vi kallar Qase, är anpassat för oss och våra kunder. Idag är systemet ett fullfjädrat ärendehanteringssystem med avancerade funktioner. Det blev så pass bra att vi nu dessutom säljer det till andra företag. Saknar vi, eller våra kunder, en funktion i systemet är det snabbt och enkelt för oss att utveckla Qase så att det passar våra kunders och vårt arbetssätt.
Qase:
- Egenutvecklat ärendehanteringssystem
- Funktionellt, snyggt och mobilanpassad. Fungerar bra på alla typer av enheter.
- Möjlighet att få en egen ”instans” som kan användas av er internt.
- Möjlighet till SMS-funktion
- Kan kopplas med SSO mot ert AD för enkel inloggning
- Möjlighet till integration med befintliga ärendehanteringssystem eller t ex affärssystem.
Fördelar med vår Servicedesk
- Singel point of contact (SPOC)
- Minska behovet av egen IT-personal
- Fokusera på er kärnverksamhet
- Kvalificerade erfarna systemtekniker – inte bara en ärendemottagning
- Ekonomiska besparingar
- Proaktivitet arbete med system
- 1:a, 2:a och 3:e linje support
PrimeQs supportpersonal har erfarenheten, servicekänslan, spets- och breddkunskapen som krävs för att kunna hjälpa ert företag på bästa sätt.
Vi vågar påstå att vår support är i absolut världsklass!
Prisexempel Basavtal från 650:-/månad.